Over drs. Marsha Tap


Het begeleiden van de kinderen in mijn plusklassen doe ik al veertien jaar met erg veel plezier. Alle kinderen zijn uniek; de ervaring met het onderwijs tot dusver is individueel, want ze lopen tegen verschillende dingen aan en reageren daar allemaal weer anders op.

Ik doe - naast mijn professionaliteit en ervaring - veelvuldig een beroep op mijn creativiteit. 

Met plezier stel ik het programma samen. De opdrachten vind ik stiekem zelf ook erg leuk om te doen en ik ontdek de krenten in de pap van o.a. wiskunde, natuurkunde en scheikunde.


Na het afronden van de HBO-opleiding aan de IPABO ben ik direct verder gaan studeren. In 2008 heb ik de studie sociologie afgerond aan de Universiteit van Amsterdam. Van 2002-2012 werkte ik in het basisonderwijs, in verschillende functies: voornamelijk als groepsleerkracht in de midden- en bovenbouw, maar ook als assistent-zorgcoördinator. In deze functies ontdekte ik een fascinatie voor het hoogbegaafde kind en ben mijn kennis en ervaring sindsdien in dit veld gaan opdoen. Voor de school waar ik destijds werkte heb ik mijn eerste plusklas opgezet en nieuw beleid geschreven met betrekking tot de hoogbegaafde leerling.

Van 2009 tot 2020 was ik verbonden als teacher aan Day a Week School. 

Omdat niet alle cognitief getalenteerde kinderen toegang hebben tot passend onderwijs, heb ik in 2012 Phi Science Lab opgericht. Sinds 2018 is de naam veranderd in Phi Lab.

Over Tijsje


Tijsje begeleidt sinds februari 2024 de kinderen op de woensdagmiddag. Zij heeft het talent om de jongere kinderen uit te dagen. Kinderen komen met veel plezier naar haar groep, omdat elk van haar programma's bol staan van hele interessante en verrassende weetjes. Daarnaast mogen ze vaak hun creatieve brein inzetten om oplossingen te bedenken. 

Ervaring met het onderwijzen van leerlingen met snelle hersenen heeft ze opgedaan bij Day a Week School en op verschillende scholen in en rond Amsterdam.